Draft Fusion

Számolj, stratégiázz, draftolj!

Válogasd be a csapatodba a legjobb újoncokat, és vezesd győzelemre őket a Sztár játékosod és Edződ segítségével!

2 játékos

A játék gyors leírása:

5 játékos néz szembe 5 játékossal a pályán, miután kiválogattuk az újonc játékosainkat a csapatunkba. A megmaradt játékosok képezik majd a húzópaklit, és helyettesítik a hagyományos dobókockákat. Minden kör elején felfordítjuk a dobópakli felső lapját, ahol a bal felső érték megmutatja, melyik játékosunknál lesz a labda. Utána pedig, ha dobni szeretnénk, felfordítunk még egy lapot, és a jobb felső értéket hozzáadjuk a játékosunk dobás értékéhez. Az ellenfél pedig védekezhet, ha van elég esélye, vagy Taktikati pontja. 9 bedobott kosárnál vége a játéknak.

Az alap játékszabály mellett elérhető egy egyszerűsített játékmód is, ami lehetővé teszi, hogy a kisebb korosztálynak is egy szórakoztató játékélményt nyújtson, miközben alap matematikai műveleteket és stratégiai feladatokat hajtanak végre.

A csomag tartalma:

3 Edző kártya
3 Sztár Játékos kártya
48 Újonc Játékos (15 piros, 15 kék, 15 zöld, 3 szürke) kártya
3 db 10 oldalú kocka

Alap Játékszabály

A játék kezdete:

-A 3 Edző és a 3 Sztár Játékos kártyát félretesszük, a többi lapot megkeverve, képpel lefelé az asztal szélére helyezzük. A fiatalabb játékos kezd. A 3 kockával egyszerre dob, amelyik színű nagyobb, azzal a színű Edzővel és Sztár Játékossal kezdi a játékot. Azonos magas érték dobásnál választhat. Utána ehhez hasonlóan, a másik játékos dob a megmaradt két kockával.

-A kimaradt Edzőt és a hozzá tartozó Sztárjátékost félretesszük, már nem lesz rá szükség.

-Az Edző lapokra a hozzá tartozó színű kockát felhelyezzük, 9-re állítva.

-Mindenki középre helyezi a Sztár Játékos kártyáját, egymással szembe. Közéjük pedig a megmaradt kockát, 0-ra állítva.

-A kezdő játékos felhúz 3 lapot az Újonc Játékos pakliból, választ belőlük magának egyet, amit képpel lefelé lerak a Sztár Játékos lapja alá, majd a maradék kettőt a húzópakli mellé rakja le, képpel lefelé. Utána a másik játékos is megismétli ezt. Összesen 4-4 lapot választanak így maguknak a játékosok.

-Ha megvan a 4-4 Újonc Játékosa mindenkinek, a húzópaklit ráhelyezzük a dobópaklira. A Sztár Játékosunk jobb és bal oldalára 2-2 játékost, képpel lefelé elhelyezzük a kiválasztott Újoncainkat. Ha mindkét játékos megcsinálta, felfordítjuk a lapokat, így mindenkinek látszik már az 5 játékosa egy sorban, az ellenfél játékosaival szemben. Majd minden játékos a húzópakli tetejéről felhúz 2-2 lapot, amit a kezében tart majd, ezek a Csere Játékosaink.

A meccs kezdete:

A kezdő játékos a húzópakli felső lapját felfordítja, és képpel felfelé a húzópakli mellé rakja (a dobópakli részre). A bal felső sarokban az érték jelöli, hogy melyik játékosánál lesz a labda. Ezen a részen 1-től 5-ig vannak az értékek, így balról jobbra haladva láthatjuk, hanyadik játékosunkhoz kell rakni a megmaradt 3ik kockát, ami így a labdát is jelöli majd. Tehát ha a felfordított lapunkon 3-as van, a Sztár Játékos lapunkra tesszük a kockát. És elindul a mérkőzés, így több dolgot is tehetünk:

1. Pontszerzés-Védekezés:

Ha egyből szeretnénk kosárra dobni, azzal a játékossal, ahová került a labda, nincs más dolgunk, mint felfordítani még egy lapot a pakli tetejéről és a dobó paklira tenni. Itt már a jobb felső értéket kell nézni, amik értékei 4-től 16-ig tartó skálán mozognak. Ezt az értéket hozzá kell adni a Játékoskártya Dobás értékéhez, ami bal felső ikon melletti érték. Ha az ellenfél Védekezni szeretne, el kell költenie az Edzőjén látható kockájából 1 Taktikati pontot. Majd ő is felfordítja a dobópakli felső lapját, és a jobb felső értékét támadó játékos előtti játékosának a Védekezés értékéhez hozzáadja, amit a bal alsó ikon jelöl. A Védekezés csak akkor lehet sikeres, ha nagyobb az összeg, mint a támadásé. Ha a Támadás nagyobb, akkor a pontot szerző játékos a húzópakliból felhúz 2 vagy 3 lapot, és félreteszi a játékból. Minden dobás 2 pontot ér, kivétel a két szélső játékos (1-es és 5ös), ők 3 pontosokat dobnak. Ha a Védekezés sikeres, a védekező játékos 1 lapot felhúz a kezébe, vagy 2 lapot, ha 3 pontos kísérletet védekezett ki. Ezek a kézben tartott lapok Cserejátékosok, de több mindenre felhasználhatóak a játék során. 5-nél több lap nem lehet kézben.

Sikeres pontszerzés után mindig 1-et hozzá kell adni a labdajelző kockához, hiszen 9 sikeres kosárra dobás után vége a játéknak, és a játékosok megszámolják a pontként felhúzott és félretett lapokat.

2. Taktikai pontok:

Minden Védekezés kísérletnél kötleni kell a Taktikai pont kockáról 1-et. Ezen kívül pedig a Játékos kártyák jobb oldali értékeit is ebből kell elköltenünk. A jobb felső a Cselezés, a jobb alsó pedig a Passzolás.

Körünk kezdetekor, amikor az első lapot felfordítjuk, ami megmutatja melyik Játékosunknál lesz a labda, dobás helyett passzolhatunk is, hogy egy másik, jobban dobó Játékoshoz, vagy akár szélre, a 3 pontos dobójátékosokhoz irányítsuk a labdát. Ha így döntünk, az Edzőn lévő Taktikai kockából kell elköltenünk a passzoló játékosnál jelzett ikon értékét, amik 1-től 3-ig terjedhetnek.

A Cselezés már kicsit speciálisabb támadás. Ha a kezünkben lévő Cserejátékos lapoknál van olyan lapunk, amik jobb felső értékük magas (ugye itt 4-től 16-ig terjedő skála van), mehetünk ,,biztosra" és a húzópakli felfordítása helyett, ami ugye random értéket adna a dobásunkhoz, helyette a kezünkből rakhatunk a dobópakliba, és így biztosan tudni fogjuk, milyen pontszámmal dobunk. Tehát ha így döntünk, elköltjük a Taktikai kockánkról a támadó játékosunk Cselezés ikonjánál lévő értéket, és lapfordítás helyett a kezünkből rakunk le egy lapot a dobópaklihoz.

Ha elfogy a Taktikai pontunk, körünk elején dönthetünk úgy, hogy egy kézben lévő lapot eldobunk a dobópakliba, így a bal felső érték hozzáadódik a Taktikati kockánkhoz, ami ugye 1-től 5-ig növelheti, de 9 fölé nem mehet. Valamint, ha elfogy a húzópakli, az első újrakeverésnél minden játékosnak 9-re növekszik a Taktikai pontja. Szóval általában 2X9-ből kell majd gazdálkodni, de kézből tölthető tovább. Az első újrakeverés után, mindenkinek lehetősége van felvenni a 4 Újonc Játékosát a kezébe, és a játék elejéhez hasonlóan, újrarendezheti a pályán lévő játékosait.

3. Csere

A Csere az utolsó játékelem. Alapesetben a játék legelején kapunk 2-2 Cserejátékost a húzópakliból a kezünkbe, onnantól kezdve pedig sikeres Védekezés után 1-2 laposával bővíthetjük a cseréinket. A fenti részen leírtam, mikre lehet még használni, most pedig a konkrét Cserét mutatom be.

Körünk legelején, mielőtt kisorsolnánk a labda helyét, dönthetünk úgy, hogy egy pályán lévő játékosunkat kicseréljük a kezünkben lévő egyik játékossal. Ilyenkor a cserélni kívánt lap mindkét jobb oldali értéket, tehát a passzolás+cselezés értékét kell levonnunk a Taktikati pontunkból, és a kezünkbe vehetjük, helyére pedig egy másik játékost tehetünk le.

Sztár Játékost nem lehet kézbe venni, ő a pályán tud helyet cserélni bárkivel, ugyanúgy, ha a körünk elején elköltjük a Passz+Csel értékét, helyet cserélhet egy másik pályán lévő játékosunkkal.

A játék vége

A meccsnek akkor van vége, ha a labdát jelölő kocka eléri a 9-et, hiszen minden sikeres kosár után növelni kell 1 értékkel, tehát 9 sikeres bedobott kosár után vége a játéknak. Sikeres kosár után pedig a húzópakliból félretett kártyák jelölik a pontjainkat, így játék végén azokat kell megszámolni. Döntetlen esetén, az esetleges kézben lévő cserejátékosok száma is eldöntheti a mérkőzést. Ha úgy is döntetlen, a játékosokra bízom, hogy elfogadják-e, vagy kidobják kockával, ki legyen a végső győztese a mérkőzésnek.

Egyebek

A játék folyamán, ha elfogy a húzópakli, mindig újra kell keverni a dobópaklit, és húzópaklit csinálni belőle. Az első ilyen keverésnél visszatöltődik mindenkinek 9-re a Taktikai pontja.

Az Edzőkön jelzett bónuszokra is érdemes figyelni, ezek tovább módosíthatják és erősíthetik a stratégiáinkat.

Egyszerűsített játékszabály (kisebb gyerekeknek)

A fenti szabályok egyszerűsített szabálya, ahol kisebb gyerkőccel is élvezhető, de nagyon könnyű játékmenetet kapunk

Az Edzők kikerülnek a játékból, csak a Sztár Játékosok maradnak. Ezeket a fenti szabályzat szerint döntjük el, melyik kihez kerül.

A ,draft' is megmaradhat, mindenki 4-4 lapot rak le az asztalra, a Sztár játékos középen. Kézbe itt nem kerül lap! De a válogatás rész is kihagyható; ez esetben csak megverejük a húzópaklit, és 4-4 lapot kiosztunk, amiket tetszőleges felállásban a Sztár játékos két oldalára helyezünk.

Ebben a játékmódban Taktikai pontok sincsenek, csak egy kockára lesz szükségünk. Megszabható, hogy hány sikeres pontszerzés után lesz vége a játéknak, de a 9 helyett 5 a javasolt.

A kezdő játékos felfordít egy lapot a húzópakliból, és a bal felső érték alapján elhelyezi a labdát jelképező kockát a játékosára, majd felfordít még egyet, és hozzáadja a játékos dobásértékéhez a felfordított lap jobb felső értékét. A védekező játékos pedig felfordít egy lapot, és annak jobb felső értékét hozzáadja a a játékoskártya védekező értékéhez. Ha a dobás értéke egyenlő vagy nagyobb, a támadó játékos 2 lapot levesz a húzópakliból és félreteszi. Itt csak a játékoskártyák jobboldali értékei játszanak.

Ez így jóval gyorsabb, és mivel nem kerül kézbe plusz lap, amikkel 3 különböző dolgot is lehet csinálni, valamint csak a dobás és védekezés érték van, így jóval egyszerűbb is. Lényegében csak fordítgatni kell a lapokat, és leginkább a szerencsén fog múlni, hogy ki nyeri meg.