Fogalmak

2024.06.11

Száműzés: Vannak olyan képességek, vagy helyzetek, amik Száműznek lapokat a játékból, így azok egy külön helyre kerülnek, nem pedig a temetőbe. Ezeket már sehogyan sem lehet újra játékba hozni abban a mérkőzésben. Ha több lapunk van a kezünkben, mint 9, a kiválasztott többlet lapokat is mindig Száműznünk kell a saját körünk végén.

Token: Több különböző lap is tud Tokent játékba hozni. Ezek a Tokenek 1 / 1 -es teljes értékű Multicolor Karakternek számítanak, de nem a pakli részei, és akár elég egy kockával jelölni őket. Ha meghalnak, vagy valamilyen lapleírás által kikerülnének játékból (például kézbe vetetné vissza, vagy Száműzné stb.) akkor is csak simán kikerülnek a játéktérről.

Zóna/Támadás: Egy körben egy Zónából csak egy támadás mehet végbe.

Kasztképesség: Minden színnek saját képessége van, amiket a Karakterek tudnak játékba kerüléskor. Az alap színű lapokra tehát mindig azonos képesség leírás vonatkozik, amiket lehozatalkor eldönthetünk, hogy alkalmazzuk-e azokat. Ha egy ilyen lapra összeg is van írva, dönthetünk úgy, hogy csak egy részét alkalmazzuk (pl.: Húzhatsz 2 lapot – ilyenkor húzhatunk egyet is).

Áldozás/Halál: Ha egy lapot Áldozunk, azok a temetőbe kerülnek. A Száműzés nem számít áldozásnak. Ha egy Karakter halálakor csinál valamit, az csak akkor érvényesül, ha az egyik Karakterzónában vagy a Portálkapuban van (Ha Mana vagy Laphúzóként kerül temetőbe, vagy Száműzik, akkor nem).

Instant lapok/Instant sorrend: Az ellenfél körében is kijátszható lapok. Az első laplehozatal joga mindig azé, akinek a köre van. Instant Varázslatot csak akkor hozhatunk le az ellenfelünk körében, ha az első lapját kijátszotta, vagy helyette egyből támadásba kezdett. Ez utóbbi esetben, a Varázslatunk leírása még a támadás végbenete előtt érvényesülhet, de ha laplejátszással kezdi az ellenfelünk a körét, akkor az a lap és képessége mindenképpen megtörténik, arra nem reagálhatunk.
Alapszabály: A játékosoknak felváltva van lehetőségük lapokat a kezükből kijátszani/érvényesíteni. Egy támadás elindítása, és a támadás végbemenetele is laplehozásnak számít az Instant sorrendben. (Ha egy bármilyen lap további lapot vagy lapokat is játékba hoz, akkor is csak 1 lejátszott lapnak minősül)

Alkalmi bónuszok: Ha egy Karakterről lekerül egy + érték (akár kör végi hatás után, akár eltávolított Aura miatt) mindig a Karakter alap értékeit kell újra figyelembe venni. Pl.: Ha egy 1/1-es karakter kap egy Aurát, ami +2 +2-t ad neki, majd sérül támadásból egyet, akkor egy 3/2-es karakterünk van éppen. Ha ezután eltávolítják az Aura lapunkat, karakterünk nem hal meg (hiába jön le a +2+2-es értékű Aura), hanem ismét egy 1/1-es karakter lesz.

Gyengítés/Erősítés: Az alkalmi bónuszokkal ellentétben, a Gyengítés és az Erősítés értékek véglegesen csökkentik vagy növelik egy Karakter értékeit. Ha például egy 2/2-es karakterünk -1-1-es Gyengítést kap, hiába lenne gyógyító lapunk, annak a karakternek már csak 1/1-es a maximuma.

Negatív és pozitív Kritérium: A lapok által kért kritériumnak meg kell felelni, ha nincs feltételes módban. Például, ha egy lap azt kéri,hogy: áldozd fel egy karakteredet és ellenfél karakterébe sebezhetsz 3-at, nem hozhatjuk játékba, ha nincs lent karakterünk, de feláldozhatjuk a karakterünket, ha nincs kibe sebeznünk 3-at. Ha egy lapunk azt írja, hogy: aktivizálhatod egy karakteredet és +3 védelmet kap a kör végéig, kijátszhatod már aktív karakteredre is. A legtöbb lapnál a kritériumok feltételes módban fogalmazódtak meg, tehát eldönhetjük, hogy szeretnénk-e azt a képességet is figyelembe venni, mint az ,,Aktivizálhatod" lapnál. Az ,,Áldozd fel" csak akkor lenne opcionális, ha ,,Feláldozhatod" lenne írva.

Képesség: Minden lapra írt szöveg Képességnek minősül.

Fear / Faith: A 8 kasztot 2 részre osztottuk, Fear és Faith. Minden Fehér, Magenta, Sárga és Kék lap Faith lapnak minősül, és minden Fekete, Piros, Zöld és Lila lap Fear-nek. A Multicolor és a Narancssárga lapok nem sorolhatóak be egyik csoportba sem, így azok semlegesek. A Duál lapok egyaránt minősülnek mindkét színű lapnak is.

Spirit/Spirit pont: A Spirit pont egy érték, amit minden pakliba kerülő lap jobb felső sarkán láthattok, S1 – S2 és S3-as variációban. Van pár lap a játékban, ami külön is hivatkozik erre az értékre, de a Spirit típusú lapok ezen értékek alapján gyűjtik a pontokat. A Spirit lapból egy lehet csak a paklinkban, és a játék legelején a kezünkből ki kell játszani (Így egyel kevesebb lapot húzhatunk kezdéskor).

Játékban lévő / Összes játékban lévő lap: A Játékban lévő lapok a Karakter Zónákhoz és köréjük letehető, játékba hozható lapokat érti. Ha egy lap az Összes játékban lévő lap-ra hivatkozik, akkor már beleértjük a Mana és Laphúzónak lerakott lapokat. Minden más lap (pl Vezető és hozzá csatolt lapok, temető, Portál stb.) nem számít játékban lévőnek.

Soundwave: Minden Kaszt rendelkezik olyan Karakterrel, Aurával és Zóna lappal, amiken külön jelölve van a Soundwave-szó. Ezekre több különböző lap is hivatkozhat, de velük érhetjük el a Szintlépés 3-at.

Szintlépés 2-3: Ezek a lapok a Vezető alatt helyezkednek el, rejtve. Amint a Vezetőnkre írt Szintlépés képesség teljesül, felfedjük a Szintlépés 2-es lapunkat, és onnantól kifejti az állandó hatását. A Szintlépés 3-ra akkor van lehetőségünk, ha már aktív a Szintlépés 2, és a játékba kerül egy Soundwave Karakter, egy Soundwave Aura és egy Soundwave Zóna lap. A Szintlépés 3 ilyenkor lecseréli a Szintlépés 2-t. A Szintlépés kártyák színének egyeznie kell a Vezetőnk egyik színével. Duál Vezetőnél használhatunk eltérő színű Szintlépés 2 és 3-as kártyát, de a 3-ast csak azonos színű Soundwave lapokkal aktiválhatjuk majd.