Játék bemutató és Kezdő játékszabályzat

2024.06.11

Dreams of Purgatory

Kezdő szabályzat

1.
A játék célja

Nullára csökkenteni az ellenfél Életerejét, vagy hamarabb átjuttatni 5 Karaktert a Portálon, mint ellenfelünk.

Egy játékpakli 50 lapból, valamint további 2, a kezdetektől az asztalon lévő lapból áll. A dop játékában a paklink jelenti többek között az Életerőnket is, így ahogy fogynak a lapjaink a húzópaklinkból, úgy csökken az Életerőnk is.

Ha ellenfelünknek hamarabb elfogy a húzópaklija (tehát nullára csökken így az életereje) megnyerjük a játékot. Ezen kívül mindenki számára adott az Alternatív Nyerés lehetősége, ahol egy Portálon kell hamarabb átjuttatnunk 5 Karakterünket, mint ellenfelünk. Ha ez teljesül, Életerőtől (vagyis a paklikban maradt lapok számától) függetlenül is nyerhetünk.

2. Kasztok és a Színrendszerek:

Összesen 8 eltérő, önnállóan is játszható Kaszt van a játékban, amit két nagy csoportra osztunk:

Faith: Fehér, Sárga, Kék, Magenta

Fear: Fekete, Piros, Lila, Zöld

Egy pakliban csak az egyik csoport színei kerülhetnek. 

+ Multicolor:
Kasztfüggetlen szín, amelyeket bármilyen színű manából vagy különböző manákból is kijátszhatunk, és bármilyen pakliban használhatunk.

3. Milyen típusú lapokat tartalmaz a játék?

A játék elejétől már két lapunk is a játéktéren van, a Vezető és egy Szintlépés kártya. A Vezetők rendelkeznek egy Szintlépés képességgel, aminek a játék közben tudunk majd eleget tenni. Amint ez sikerül, felfedhetjük az eddig rejtett Szintlépés kártyánkat, és onnantól egy állandó erősítéssel segíti a játékunk további részét. Valamint a Vezető határozza meg mindig azt a 2 színt, amit támogat a paklinkban.

A paklinkban lehetnek Karakterek, Varázslatok, Aurák, Portál Csapdák és Zóna lapok.

A Kezdőpaklikban 50 lapunkból 40, a Vezetőnk színeihez illeszkedő lapok, a maradék 10 pedig Multicolor lap.






Karakterek

Támadó és Védő értékkel rendelkező lapok. Alapból minden karakter passzívan kerül játékba. Kör elején minden karakterünk aktivizálódik és végrehajthatunk velük egy támadást.



A Multicolor Karakterek aktívan kerülnek játékba. Ha Karaktert ölnek, akkor sem kerülhetnek a Portálkapuba, minden támadás után a helyükön maradnak aktívan, ameddig életben vannak.

Karaktereinknek lehet altípusa is, amiket jelenleg Horror vagy Calm szavakkal láttunk el. Ugyanúgy működnek, mint a sima Karakterek, viszont sok egyéb lap hivatkozhat ezekre a kulcsszavakra.



A Duál Karakterek két különböző Manába kerülnek kijátszáskor. Valamint két különbözőt is termelnek, ha Manalapként hozzuk játékba. Csak olyan pakliban használhatjuk, amely a Vezetőnk mindkét színével megegyezik. A Duál Karakterek egyszerre mind a két színű lapnak is számítanak. 

Varázslatok

Azonnali hatások, melyek lehetnek Instantok, tehát ellenfél körében is kijátszható lapok, vagy Sima Varázslatok, amelyeket csak a saját körünkben. Kijátszáskor az asztalra helyezzük, körünk végén pedig a temetőbe kerülnek.

Zónák

A Zóna lapokat a saját karakterhelyeink alá, tehát jobb és bal alulra rakhatjuk. Ezek a lapok a kijátszásuk után állandó hatásokat biztosítanak az ottani Karakterzónánkra.

Aurák

Az Aurákat a már lejátszott jobb vagy baloldali Karakterünkhöz csatolhatjuk. Ezek addig fejtik ki a hatásukat, amíg a Karakterünk játékban van. Ha a felszerelt Karakter meghal vagy átjut a Portálon, az Aura a temetőnkbe kerül. Minden Aura rendelkezik + értékkel, amivel felruházza a Karakterünket plusz Támadó és/vagy Védekező értékkel, valamint egy egyedi képességgel is. Egy Karakterre egy Aura szerelhető.

Portál Csapda

A középső helyre, vagyis a közös Portálkapu rész alá kell csatolni, képpel lefelé. Minden Portál Csapda Multicolor lap és egységesen 1 bármilyen színű manába kerül a kijátszásuk. Mindegyik akkor fordul meg és fejti ki az egyszeri hatását, ha ellenségünk bejuttat egy karaktert a Portálkapuba. Ezután a temetőnkbe kerül.


4. Alap mechanika

A játék során tetszőlegesen két helyre hozhatunk le Karaktereket, jobb és bal oldali Karakterzónákba. Mindkét Zónádban 1-1 Karakter lehet lent egyszerre.

1+2 – A Vezető és a Szintlépés Kártya
3+4 – A Vezető bal oldalára csatoljuk azokat a lapokat, amikért cserébe lapokat akarunk majd húzni körünk elején, és jobb oldalára azokat, amikért Manát akarunk kapni.
5 – Az ellenféllel közös Portálkapu rész
6 – Bal és Jobb oldali Karakterzóna. Egyikhez csatolva egy Aura lap.
7 – Zóna lapok helyei
8 – Portálcsapda lap helye
9+10 – Húzópakli és a Temető
11 – Száműzött lapok helye
12 – A Portálkapun átjutott Portálban lévő Karakterek helye

Harc

Csak aktív Karakterrel lehet támadni. Ha egy aktív Karakterünk előtt nincs aktív Karakter, akkor a játékos Életerejébe támadunk. Ha van, akkor a Karaktert támadhatjuk. Támadás után a Védekező Karakternek le kell vonnia a Támadó Karakter sebzését az Életerejéből. Ha nulla vagy alá csökkenne, a Védekező Karakter meghal. A védekező Karakter nem sebez vissza. Ha túléli, kockával jelöljük, hány Életereje maradt. Kör elején nem gyógyulnak vissza a Karakterek.

Portál

Ha egy Vezetőnk színével egyező Karakterünk támadáskor megöl egy ellenséges Karaktert, egyből a Portálkapuhoz jutunk vele. Ha van már ott másik Karakter, akkor ölés után is marad a helyén. Ha bekerül ide egy Karakterünk, a következő körünk elejéig ott marad, addig az ellenfél megpróbálhatja Képességekkel megölni. Ha ez nem sikerül, automatikusan átjut a Portálon a Karakter. Ezeket elkülönítve gyűjtsük, 5 Portálba jutott saját Karakternél egyből megnyerjük a játékot.

5. Kezdetek

Mindkét játékos dobjon egy dobókockával, a nagyobb értéket dobó játékos kezdheti el elsőként a körét.

Mindkét játékos a paklikeverés után 5 lapot felhúz a kezébe, így a tényleges kezdő Életerőnk 45, hiszen ennyi lap maradt a paklinkban. Egyszer lehetőségünk van az 5 lapból bármennyit félretenni, és helyettük újakat húzni, majd a félretett lapokat a paklink aljára tesszük.

A kezünkben lévő összes lapnál dönthetünk úgy, hogy kijátszásuk helyett inkább Mana vagy Laphúzó lapként tesszük le.

A Vezető jobb oldalára csatolhatjuk fektetve azokat a lapokat, amikből Manát akarunk majd szerezni, a bal oldalára pedig azokat, amikért cserébe lapokat húznánk majd. Minden lap jobb középső szélén látható, hogy mennyi és milyen manát termel nekünk ha így tesszük le, illetve bal szélén, hogy hány lapot húzhatunk értük, ha laphúzóként helyezzük le.

Egy körben 1 Mana és 1 Laphúzó lapot csatolhatunk a kezünkből a Vezetőhöz, egyszerre 4-4 ilyen lap lehet lent.

Minden körünk elején olyan színű és annyi Manát kapunk, valamint annyi lapot húzunk, amilyen értéket mutatnak az így lerakott lapjaink.

Összesen 9 lap lehet a kezünkben maximum. A manák halmozhatóak, tehát nem csökkennek nullára a körünk végén, de ez sem haladhatja meg összességében a 9-et (ha például két manát gyűjtünk, azok összértéke sem mehet 9 fölé).

Tipp: Az első körben fontos, hogy a Vezetőnkhöz egy Laphúzót és egy Mana lapot is csatoljunk a kezünkben lévő 5 lapból. Ha pedig lehetőségünk van rá, a következő körben is ismételjük ezt majd meg. Laphúzó részhez általában 2-3 lap csatolása elég lesz egy játék során. Manához viszont érdemes lesz 4 lapot is kijátszani, hiszen minél több manánk lesz, annyival több lapot tudunk kijátszani.

Ha olyan színű lapot rakunk le Manaként vagy Laphúzóként, amely egyezik a Vezetőnk színeivel, az lejátszáskor is megadja a jelzett Mana mennyiséget, iiletve felhúzzuk a Laphúzó részen jelzett mennyiséget egyből. Minden más esetben (pl. multicolor lap) a kör elején kell tetszőleges sorrendben hozzáadni a kockákhoz a kapott manák értékét. A multicolor Manáknál mi döntjük el körünk elején, hogy milyen színt/színeket kérünk értük, a Vezetőnk színeitől függetlenül is akár.

6. Fázisok – Egy kör részei:

1. Portálátjutás
– Ha van karaktered a Portálkapuban, átjut a Portálon. (Ha ez lesz az ötödik átjutott Karaktered, már ebben a fázisban megnyerted a játékot)

2. Aktiválás – Passzív Karaktereid Aktivizálódnak, kör eleji hatások érvényesülnek.

3. Mana – Megkapod tetszőleges sorrendben a Manáidat, a lerakott Mana lapjaid értékei után.

4. Laphúzó – Húzol annyi lapot, ahány értéket mutatnak a laphúzóként elhelyezett lapjaid összesen.

5. Cselekvő – Lapokat játszhatsz le, Támadásokat indíthatsz. Ezeket addig és úgy variálod, amíg szeretnéd, amíg el nem passzolod a körödet.

6. Vége – Kör átadása – a kör végi hatások teljesülése.