Rush Kezdő paklik - bemutató és szabályzat

2025-ben új, kezdőknek szánt paklik érkeznek.
Az első 4 megjelenés már elérhető, így jöjjön róluk is egy kis ajánló - bemutató cikk
A Dreams of Purgatory játéka összesen 9 önállóan játszható színt tartalmaz, ebből 1, a Narancssárga csak nyeremény lehet. A többi 8 elérhető színt két részre osztjuk; Faith és Fear.
A Faith oldal színei: Fehér, Sárga, Magenta és Kék
A Fear oldal színei: Fekete, Piros, Zöld és Lila
Az új Kezdőpaklik Rush formátumban készültek, tehát csak Karaktereket és Varázslatokat tartalmazhat a 35 lapos pakli, plusz egy Vezetőt. A Faith és Fear oldal színei nem keverhetőek egy pakliban, így összesen 12 különböző, Duál Vezetős Rush pakli lesz elérhető (6 különböző Faith és 6 különböző Fear).
Az első 4 Duál pakli pedig megegyezik a régi, béta kiadásos kezdők színeivel, így tehát egy Fehér+Sárga, Fehér+Magenta, Fekete+Piros és egy Fekete+Zöld lett elsőként elérhető:
The Overseer - Fehér + Magenta:
A Fehér + Magenta pakli alapja a Fehér szín, ami erős védelemmel ruházhatja fel a Karaktereinket, és védheti meg az Életerőnket. A Fehér kaszt mindkét Kasztképessége bekerült a pakliba, így azok lejövetelekor egyből erősíthetünk egy Karakterünkön, vagy visszarakhatunk a temetőnkből 2 lapot a pakli aljára, ezáltal gyógyítva minket. A Duál Karakter és a Duál Varázslat jó kombót alkot, amivel további védelmet és lapelőnyt szerezhetünk. Aki szereti a masszívabb, tankosabb játékmódot, ezt a paklit ajánljuk!
The Princess - Fehér + Sárga:
A Fehér + Sárga paklinál már a Sárga a dominánsabb. Karaktereivel és varázslataival manipulálhatjuk a paklinkat, ezzel csökkentve a randomizációt a játékunkban, valamint nem várt Karakterelőnyökre tehetünk szert, amivel a Manatermeléshez csatolt Karaktereket szólíthatjuk csatasorba. A manipulációra pedig szükség is lesz, hiszen a Varázslataink az ellenfél gyengítését, és a saját lapjaink kikeresését is elősegítik. A Duál Karakterünk pedig megölheti az ellenséges Portálkapuban lévő Karaktert, így nehéz lesz ezt a koncepciót alternatív módon elverni. Aki a kombósabb, keresgélős játékstílust kedveli, azoknak ezt ajánljuk!
The Deathlord - Fekete + Zöld:
A Fekete + Zöld paklinál minden Fekete Kasztképességet kiélvezhetünk, ami által Aktívan hozhatunk játékba Karaktert, vagy éppen egy bármilyen lapot visszavehetünk a temetőből a kezünkbe. A két Fekete Sima Varázslat pedig sebez és Száműz, ezáltal nem sok ellensége maradhat talpon. Természetesen a Zöld végleges Gyengítése sem maradhatott ki, a Duál Varázslatnak hála pedig akár sebezni, akár védekezni szeretnénk, bármit megtehetünk. Ha a sanyargatós, ellenfél idegesítős paklikat szereted, ezt választanám!
The Demonking - Fekete + Piros:
Itt már a Pirosaké a főszerep, de megtartva a Fekete Karakterek mindkét Kasztképességét is. A Duál Karakter állandó nyomás alá helyezi ellenfelünket, a Duál Varázslat pedig ellehetetleníti az ellenség támadását vagy védekezését, miközben mi a sok kicsi sokra megy alapon karmolásszuk az ellenfél életerejét. Az egymással kombót alkotó Piros Sima Varázslatok pedig a legváratlanabb helyzetekben is képes egy nehéz helyzetből előnyt kovácsolni. Aki a pörgősebb, agró játékmódot kedveli, ez lesz a jó választás.
Kezdő szabályzat - Az új Rush paklik alapján
Egy játékpakli 35 lapból, valamint további 1, a kezdetektől az asztalon lévő lapból áll. A dop játékában a paklink jelenti többek között az Életerőnket is, így ahogy fogynak a lapjaink a húzópaklinkból, úgy csökken az Életerőnk is.

1. A játék célja
Nullára csökkenteni az ellenfél Életerejét, vagy hamarabb átjuttatni 4 Karaktert a Portálon, mint ellenfelünk.
2. Laptípusok
A Rush pakliban csak Karakterek és Varázslatok lehetnek. A haladó és profi formátumokban azonban sok különböző laptípus van még.
Karakterek
Támadó és Védő értékkel rendelkező lapok. Alapból minden Karakter passzívan kerül játékba. Kör elején minden Karakterünk aktivizálódik és végrehajthatunk velük egy támadást.
Varázslatok
Azonnali hatások, melyek lehetnek Instantok, tehát akár az ellenfél körében is kijátszható lapok, vagy Sima Varázslatok, amelyeket csak a saját körünkben. Kijátszáskor az asztalra helyezzük, körünk végén pedig a temetőbe kerülnek.
3. Alap mechanika
A játék során tetszőlegesen két helyre hozhatunk le Karaktereket, jobb és bal oldali Karakterzónákba. Mindkét zónádban 1-1 Karakter lehet lent egyszerre.

Harc
Csak aktív Karakterrel lehet támadni. Ha egy aktív Karakterünk előtt nincs aktív Karakter, akkor a játékos Életerejébe támadunk. Ha van, akkor a Karaktert támadhatjuk. Támadás után a Védekező Karakternek le kell vonnia a Támadó Karakter sebzését az Életerejéből. Ha nulla vagy alá csökkenne, a Védekező Karakter meghal. A védekező Karakter nem sebez vissza. Ha túléli, kockával jelöljük, hány Életereje maradt. Kör elején nem gyógyulnak vissza a Karakterek. Támadás és Védekezés után is Aktívak maradnak a Karakterek.
Portál
Ha egy Vezetőnk színével egyező Karakterünk támadáskor megöl egy ellenséges Karaktert, egyből a közös Portálkapu részhez jutunk vele (a szemben álló Karakterek közötti helyre). Ha van már ott másik Karakter, akkor ölés után is marad a helyén. Ha bekerül ide egy Karakterünk, a következő körünk elejéig ott marad, addig az ellenfél megpróbálhatja Képességekkel megölni. Ha ez nem sikerül, automatikusan átjut a Portálon a Karakter. Ezeket elkülönítve gyűjtsük, 4 Portálba jutott saját Karakternél egyből megnyerjük a játékot.
Temető - Száműzés
Ha egy Karakterünk meghal, a Temetőbe kerül. Ha egy lapunkat Száműzni kell, akkor azok kikerülnek véglegesen a játékból.
4. A játék menete
A játék elejétől már egy lapunk a játéktéren van, a Vezető. Az új Kezdőpaklikban mindegyik egységes leírást kapott, ami alapján egy Duál lapot kiválaszthatunk a kezdéskor a kezdőkezünkbe.
Ezután pedig paklikeverés után 4 lapot húzunk a paklink tetejéről.
Így tehát 5 lappal kezdjük a játékot, amiből egyszer még bármennyit a pakli aljára rakhatunk belőle, és húzhatunk annyit a pakli tetejéről helyettük.
Kockadobással döntsük el a kezdést. Aki nagyobbat dobott, kezdheti a játékot.
Mana és laptermelés
A kezünkben lévő összes lapnál dönthetünk úgy, hogy kijátszásuk helyett inkább Mana vagy Laphúzó lapként tesszük le (érdemes a Vezetőnk által kikeresett Duál lapot Manaként lerakni majd).
A Vezető jobb oldalára csatolhatjuk fektetve azokat a lapokat, amikből Manát akarunk majd szerezni, a bal oldalára pedig azokat, amikért cserébe lapokat húznánk majd. Minden lap jobb középső szélén látható, hogy mennyi és milyen manát termel nekünk ha így tesszük le, illetve bal szélén, hogy hány lapot húzhatunk értük, ha laphúzóként helyezzük le.
Egy körben 1 Mana és 1 Laphúzó lapot csatolhatunk a kezünkből a Vezetőhöz, egyszerre 4-4 ilyen lap lehet lent.
Ha csatolunk így egy lapot, egyből megkapjuk a rajta külön jelzett manát vagy laphúzást. Ezután minden körünk elején olyan színű és annyi Manát kapunk, valamint annyi lapot húzunk, amilyen értéket mutatnak az így lerakott lapjaink.
Összesen 9 lap lehet a kezünkben maximum. A manák halmozhatóak, tehát nem csökkennek nullára a körünk végén, de ez sem haladhatja meg összességében a 9-et (ha például két manát gyűjtünk, azok összértéke sem mehet 9 fölé).
Tipp: Az első körben fontos, hogy a Vezetőnkhöz egy Laphúzót és egy Mana lapot is csatoljunk a kezünkben lévő 5 lapból. Ha pedig lehetőségünk van rá, a következő körben is ismételjük ezt majd meg. Laphúzó részhez általában 2 lap csatolása elég lesz egy játék során. Manához viszont érdemes lesz 3-4 lapot is kijátszani, hiszen minél több manánk lesz, annyival több lapot tudunk kijátszani.
5. Fázisok – Egy kör részei:
1. Portálátjutás – Ha van karaktered a Portálkapuban, átjut a Portálon. (Ha ez lesz a negyedik átjutott Karaktered, már ebben a fázisban megnyerted a játékot)
2. Aktiválás – Passzív Karaktereid Aktivizálódnak, kör eleji hatások érvényesülnek.
3. Mana – Megkapod tetszőleges sorrendben a Manáidat, a lerakott Mana lapjaid értékei után.
4. Laphúzó – Húzol annyi lapot, ahány értéket mutatnak a laphúzóként elhelyezett lapjaid összesen.
5. Cselekvő – Lapokat játszhatsz le, Támadásokat indíthatsz. Ezeket addig és úgy variálod, amíg szeretnéd, amíg el nem passzolod a körödet.
6. Vége – Kör átadása – a kör végi hatások teljesülése.
További haladó szabályok, fogalmak: https://www.detoxgame.hu/l/fogalmak/
Pakliösszeállítás: https://www.detoxgame.hu/l/pakli-osszeallitas/